Fit1op1

Personal training op maat

Kennis 

Training 

Doelstelling

 

 

Hoe vaak heb je jezelf niet voorgenomen om te starten met fitness. Maar gebrek aan motivatie, kennis of het massale in een sportschool hebben je weerhouden of uiteindelijk ervoor gezorgd dat je gestopt bent.

Kiezen voor een personal trainer is investeren in je gezondheid en welzijn. Samen gaan we je doelstellingen bepalen en waarmaken. Met een wetenschappelijke onderbouwde trainingsaanpak en de juiste keuze op gebied van voeding, die past bij jouw gekozen doelstelling.

Op locatie in de Reeshof / Koolhoven in Tilburg, train je met de beste fitness apparaten van onder andere Hammer Strength, Nautilus en Gym80 en / of met losse gewichten.

Als je een van de onderstaande doelstellingen herkent en wilt realiseren

  • Afvallen in combinatie met de juiste voedingskeuze

  • Sterker worden

  • Fitter worden

  • Gespierder wilt worden

  • Je wilt je weer energierijker, fit en gezond gaan voelen

  • Meer zelfvertrouwen krijgen door je lichaam te tonen

  • Je een (top)sporter bent die een bepaald fysiek plateau wil doorbreken

dan doe je dat bij Fit1op1.

 

 

 
 

Drie redenen om te kiezen voor krachttraining om gewicht te verliezen.

Krachttraining zorgt voor een aantal processen in je lichaam die je helpen met afvallen

  1. Je verbruikt energie gedurende krachttraining, afhankelijk van de intensiteit, duur en hoe vaak je traint in de week.

  2. Wetenschappelijk is aangetoond, dat 15 minuten trainen met gewichten genoeg is om je energieverbruik, 24 tot 48 uur te verhogen. In tegenstelling tot cardio verbrandt je dus niet alleen vet tijdens de training maar voornamelijk daarna, tijdens je rust.

  3. Krachttraining zorgt voor een toename van spiermassa ( cardiotraining zorgt juist voor een verlies aan spiermassa), wat weer zorgt voor een verhoogd metabolisme en dus een hoger energie verbruik.

Preventie en leefstijl interventie

Fit1op1 meer dan alleen maar een fitness center

Alleen trainen of alleen letten op de juiste voeding is niet voldoende,  juist de combinatie van beiden is nodig om succesvol te zijn. Laat je begeleiden op gebied van voeding, training en levensstijl. Dit doe je niet alleen maar onder professionele begeleiding. Je traint in een ruimte waar je niet wordt gehinderd door anderen en waar je alles tot je beschikking hebt om maximale prestaties te leveren.

  • Samen gaan we ervoor zorgen dat jouw doelstellingen reëel en haalbaar zijn.

  • Samen zetten we een tijdslijn uit waar we gezamenlijk jouw doelstelling gaan realiseren.

  • Samen kijken we hoe we jouw voedingspatroon blijvend kunnen veranderen, want een dieet werkt niet.

Krachttraining voor ouderen

In beweging zijn of komen voor ouderen is belangrijk. Het zorgt voor een vitaal en soepel lichaam en voorkomt spierverlies en dus krachtbehoud voor de dagelijks bewegingen. Er is geen maximumleeftijd om aan krachttraining te doen. Iedereen kan op zijn of haar niveau vooruitgang boeken en wanneer dit gepaard gaat met cardio oefeningen heeft dit tevens een positief effect op je mentale en emotionele gezondheid.

Leefstijlcoaching

Trainen met een goed sportprogramma en een daarbij behorend voedingsschema hebben alleen succes als deze zaken op de juiste manier worden afgestemd op de situatie van de sporter. Wanneer de leefstijl niet wordt aangepast zal dit het ontstaan  en / of voortbestaan van gezondheidsproblemen niet kunnen voorkomen.

Ondanks toegenomen kennis over de (negatieve) effecten van een ongezonde leefstijl blijft het moeilijk om uit zichzelf in beweging te komen en lukt het diegene die wel in beweging komen vaak niet om duurzaam te veranderen. Veel mensen worstelen met de vraag hoe zij foute gedragspatronen in hun leven kunnen veranderen, bijvoorbeeld verkeerd eetgedrag en te weinig bewegen.

Samen gaan we op systematische wijze in op de vraag welke factoren er bij gedragsverandering een rol spelen, zoals persoonlijke factoren (bijvoorbeeld attitude, motivatie) en omgevingsfactoren (steun van anderen). Met behulp van een aantal kernvragen en praktische oefeningen leer ik je een praktische verandermethodiek om je leefstijl blijvend te veranderen.